måndag 2 maj 2011

Panik Ångest Attack??!

Hej alla härliga!
Idag blir det inte så  mycket inredning och pyssel.
Idag blir det mera ur LIVET.

Jag kan enkelt konstatera att jag en LÅNG tid kännt mig stressad OCH pressad.
Olika situationer och anledningar till det ...
Inatt mådde jag fruktansvärt dåligt igen..
Hela kroppen skakade av sig själv ..hade ryckningar och hjärtklappning.
Jag fick be min man hålla om mig och värma mig,samtidigt försökte jag ta djupa lugna andetag.
Nånstans vid 4 tiden tittade jag på kl sista gången.
Idag mår jag totalt OFF.
En konstig trötthetskänsla och tomhet.

När jag låg där å mådde som sämst..
Kom jag att tänka på ordet "PANIKÅNGEST ATTACK".
Det var ju lixom inte JAG som styrde över min egna kropp.
Jag sökte genast på nätet.
DÄR....DÄR...fanns en kvinna som skrivit om detta "hemska",
och jag kände igen mig direkt.
Allt hon skrev och förklarade...,det var som att läsa om mig själv.
Jätte skönt,samtidigt som det var fruktansvärt skrämmande.

Vet inte , men TROR,
att detta med att förlora "min" älskade misse i onsdags var den utlösande effekten.
Hon är i huvudet på mig 24 tim om dygnet..
Hör henne..ser henne..
Igår när jag var ut en stund ikvällsvädret..vällde alt över igen..
Jag hörde fågelkvitter,och det bara KNEP i magen.
Det ända jag fick i själen var LITEN..
Den sista tiden har vi sett hur "HON" pratat med fåglarna genom fönstret.
Hon smög på dom på tomten..
Ja ALLT blev bara ÅNGEST ,när jag hörde vårfåglarna och kände vårdofterna.
Allt blev bara ONT!
Jag som brukar älska vår med dess dofter och fågelsång.

Nu vet jag inte riktigt HUR jag ska bearbeta,
ta mig vidare..

Men jag inser att jag måste ta tag i det.
Har levt med detta helvete länge nu...och först NU
fick jag min förklaring.

Kram till er alla.
Ha en skön måndag.

6 kommentarer:

Hammarsbacken sa...

Tack för dina snälla ord på min blogg. Stackars dig. Det är så jobbigt att må så dåligt. Jag vet för jag har varit med om det själv. Det låter som en panikångestattack. Säkert är det kattens död som har utlöst det. Men det kommer att kännas bättre såsmåningom om det nu är till någon tröst i allt det svarta. Men sånna här saker tar ju lite tid. Du får försöka att fokusera på allt bra du har runt omkring dig. Det är ju så lätt att man glömmer det när man inte mår bra. Hoppas du mår bättre snart. Tusen varma bamsekramar från mig.

Vikeskärs hem och vardag sa...

Hej!

Ja men då packar jag ihop det så kollar jag imorgon vad det skulle kosta med frakt. Är det ok?
Så säger jag till imorgon så kan du maila mig din adress och jag mina kontouppgifter.

Kram

Gela sa...

ÅÅÅÅ en riktigt stoooor styrkekram från mig till dig. Tänker på dig/Gela

Freja Rico sa...

Hej Anna!

Nu har jag läst din blogg, en väldigt fin och välgjord :-).

Hoppas du mår bättre!!

FruNeroLindström sa...

Lider verkligen så otroligt mycket med dig.
Men tillåt dig att sörja, och låt det ta tid. Våra djur är ju en del av familjen, vardagen. De är dessutom så otroligt lyhörda och kärleksfulla att de kan vända till och med den hemskaste dag till något ljusare.
Usch, panikångest är så komplicerat. Led mycket av det förr, men nu när jag tänker tillbaka så är det flera år sen sist. Så det går att komma ur det.
Massa styrkekramar till dig.

zockervadd sa...

Vännen min..
Vad jobbigt det låter:-(
Tänker på dig och skickar dig en massa styrkekramar. Kom gärna förbi igen snart så kan vi ta en fika igen sötaste du!!!! *KRAMAR OM*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...