torsdag 28 april 2011

Nu brast ALLT!

                                                               Vår kissemiss är död.
Hon blev påkörd i gårkväll,
och allt känns bara såååå orättvist.

R.I.P Liten <3



En katt e en katt,finns det många som tänker.
men i MITT fall,så spelar det ingen roll.
Hon var våran "Liten".
Våran trogna lilla kissemiss som alltid kom å strök sig mot benet,
som alltid kom å lade sig i mitt knä om kvällarna.
Jag fick alltid sätta på vatten kranen åt henne när hon skulle dricka vatten.
Fy ja..,minnena är SÅ många..
och dom gör SÅ ont!

Nu har vi förlorat 3 av våra älskade djur på ca 8 månader.
Det är iallafall mera än MITT hjärta orkar sörja.

Nu har vi INGET djur kvar här hemma.
Ingen liten älskling som välkomnar när vi kommer hem.
Ingen liten vän att mata,ingen liten vän att kela med.
VARJE gång jag förlorar ett djur,så bestämmer jag mig för att INTE skaffa ett nytt.
Men jag VET oxå...Att utan djur ,känner jag mig halv.
Jag VET att djuret,är människans BÄSTA VÄN!!
Ingen kan mäta sig med den kärleken du får av ett djur.

Nu vet jag inte vilket ben jag ska stå på..
Allt känns bara meninglöst TOMT!
Vill inte vara vaken,kan inte sova.
Vill inte vara hemma,kan inte fly.
Bara gråter,svårt att förklara för två små flickor .
Just nu vill jag bara vara i djurhimlen,med alla mina älsklingar..
Rå OM DOM och få KÄRLEK tillbaka.

Får se hur det blir med blogg inlägg en tid framöver..
Är så många känslor som ska bearbetas..och samtidigt så vet man ALDRIG
hur man hanterar en sådan här situation bäst.
Jag tar en dag i taget helt enkelt..

ha det bäst alla där ute...
vi ses igen..
kram

13 kommentarer:

EnSpruckenRosaTekopp sa...

Hej Anna! Nej.. Vad tråkigt!! Jag lider med dej, finns nästan inget värre än att förlora ett djur! Har ju blivit en familjemedlem. Har själv djur & har alltid haft under hela min uppväxt. Så tråkigt att höra att det drabbat dej o din familj för tredje gången på så kort tid! Jag är så ledsen för din skull.. Ta några dagar o sörj sen efter det funderar du på alla glada o härliga minnen som kissarna gett er! Så hoppas jag att det blir bättre o bättre för varje dag som går :) en stor kram till dej

Anonym sa...

Fy så sorgligt! Jag vill inte tro att det är sant. Tyvärr är det ju sådant som händer när katten är ute, men lika hemskt ändå. Hoppas att den värsta chocken snart släpper så att ni kan sörja i lugn och ro. Många kramar Syster Yster

Familjen Engelbrektsson,Johansson sa...

Tittar in vilket mysig blogg du har,läste ditt inlägg verkligen tråkigt när sånt händer.

Vita huset 28 sa...

Men usch och fy va hemskt! Förstår att du lider. Jag känner med dig
Ta hand om dig.
Kram Camilla

zockervadd sa...

Åhhhh va tråååååkigt:-( Lider med dig vännen...... Stora styrkekramar till dig min vän! KRRRRRRRRAAAAAAAMMMMMM

Vita Falkens Lantliv sa...

Men gumman!!!

Fy fan va trist:((( Jag lider med dig som tusan:( Jag ÄLSKAR djur också och här är det så att ett djur är som en familjemedlem och det är så jä-la jobbigt när detta händer.

Kramar om dig stenhårt!!!!

Kram Susanne

Anette sa...

Men usch va hemskt :(
Känner med dej de är hemskt när djuren går ifrån en.
Vi har också haft en missegubbe som är i katt himlen nu o man saknar honom än .
Många kramar Anette

Hammarsbacken sa...

Jag förstår hur det känns. Stackars dej. Har själv två katter. Det skulle bli väldigt tomt utan dem.
Hoppas det känns bättre snart iallafall. Stor kram!

Hemmavid sa...

Åh, Fyyy vad hemskt!

Sänder massor av kramar till er..

Kramen Jenny

jessikan sa...

Det blir aldrig bara ett djur, är det så så har inte det djuret sin rätta plats i familjen. Dom älskas, ibland blir man irriterad på dom osv, precis som andra familjemedlemmar.

Den dan dom lämnar blir det så tyst och tomt men då får man tänka på alla skratt och mysiga stunder man fått tack vare dom och när sorgen lättar så är det ju så det känns, man kan tänka på dem med ett leende.

En stor stor stor kram gumman och var glad att du kan känna så här, det är sunt, det är så varje människa borde fungera.

FruNeroLindström sa...

Åh, ögonen blir tårfyllda.
Tänkte smita in och önska dig en trevlig Valborgshelg innan vi åker till stugan.
Men nu känns det så fjantigt.
Vet precis vad du menar med att utan djur är man halv.
De är inte bara djur, de är en familjemedlem, en hjärtevän och en underbar myskamrat.
Finns inga ord som kan trösta, men jag tänker på dig och de dina.

Kramar i massor

Amanda sa...

Fy va trist för er! Tyckte det var lite små jobbigt när några av kaninbebisarna dog efter födseln (4 av 9 klarade sig) och då hade jag inte hunnit fästa mig vid dom! Men om nån av de vuxna kaninerna skulle dö så vet jag inte vart jag tar vägen. Livrädd att dom ska gnaga sig ur burarna och bli påkörda.
Hoppas ni får en bra helg i alla fall! Ta hand om dig och familjen.

Kram Amanda

Liza sa...

Fy så tråkigt.... =(
Så jobbigt när djuren går bort/måste tas bort....!

Stor KRAM Liza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...