torsdag 7 april 2011

Vilken dag

Vilken dag jag har haft idag!
Huvudet har gjort sig påmint hela dagen.
Känns fortfarande som om jag har en DURACELL kanin där inne.

Lägger in den här bilden..
för att lugna mig lite ,haha .
Lixom komma till sans.=).
Det hela började ju ed att jag lämnade tjejerna hos dagmamman i morse.
Sen skulle jag ju åka å ge vännernas katter mat och kärlek.
Det lyckades jag bra med.

Sen när jag kom hem ,upptäkte jag att jag naturligtvis glömt galonisarna hemma,
Så iväg till dagmamman igen.
Fick SMYGA runt huset å bilar å hej å hå,
så barnen INTE skulle upptäcka mig..
OjOJ.
Men det gick det med.

Hem igen då!
Fick den nyfödda flickan NOVAS pappa på fika besök.
Det lyckades jag oxå klara av =).

Men sen....
STOOOOOOORMEN!!!
Tror INTE Bara att jag upplevt den idag?!
Stormen tog naturligtvis STRÖMMEN oxå.
I 3 timmar var vi utan.
Här hemma hos oss betyder det stora problem när strömmen går.
Eftersom vi har elpump till vattenbrunnen på gården,så blir vi lixom utan VATTEN
oxå då strömmen går...å det innebär..
ATT VI BLIR UTAN FUNGERANDE TOALETT OXÅ!
ghaaaaaaaaaa..
Ganska jobbigt med 6 st i ett hushåll.
ALLA blev toanödiga..ALLA blev döö hungriga..
inga tv spel fungerade( total KATASTROF,hmmm)
Ingen tv fungerade ( oxå total katastrof).
Ja osv osv...
ni FATTAR va?!!
HERREGUUUUUUUUD GIV OSS STRÖM!
Bönen blev hörd..och ett slags lugn la sig för våra fötter!!
Å VIPS....Titta
Vinden avtog en aning och solen skiner !! Vacker utsikt vi har...
men vi vill gärna ha ström oxå!! =D!!

Å nu till detta ..
Den här har jag hittat i ett soprum nere i stockholm för snart 10 år sedan.



Jag har älskat den från första stund..MEN
Jag finner inte rätt plats för den..
Såklart jag begriper att jag ska hänga saker på den..
Men kläder går bort..,för om jag hänger det på den,så försvinner alla vackra snirklar.
Hmm,smycken har jag oxå provat..och även att ha den att hänga blomster amplar på..
Men det känns inte riktigt rätt.
Den känns lite malplaserad vart jag än sätter den.

Låt det nu STRÖMMA IN vettiga ,galna,vackra,spontana kommentarer om
Vart Hur osv ...

Den e för fin för att bara ligga och samla damm..

ha nu en super skön torsdagskväll..
Å hej å hå va dagarna går fort..

Puss&kram

5 kommentarer:

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Men vilken mardröm..stackars er som blivit såå drabbade..:( Det har blåst jättemtcket här också men inte i närheten av det ni verkar ha haft.

Krokarna är uunderbara..och precis som du säger alldeles för fin för att ligga och damma i något hörn..;) Det första som kommer upp i mitt huvud..skulle jag placera den innanför ytterdörren(har en hängare där men inte i närheten så fin som denna)och hänga skohornet och något vackert som ett tyghjärta i något härligt tyg och en fin skylt med något passande budskap:) (på vår skylt står det Välkommen just nu)

Ha en fin kväll trots en jobbig dag!
Kraam från Susanne

EnSpruckenRosaTekopp sa...

Men fy då.. Det är aldrig roligt med strömlöst & särskilt inte när man heller inte har något vatten! Vilken fin hängare, gillar den verkligen :) Jag håller nog med Susanne, vid entrén.. Sen någon fin skylt & en fin pryl du tycker om :) tror det blir jätte fint, då ser man ju den ofta oxå :) lycka till med placeringen, du ska nog hitta platsen tillslut. Förresten vad roligt att du är med i min utlottning :) Kram Tilda

jessikan sa...

Men jisses vilken dag, och om du frågar dina killar var nog inte toaproblemet värst utan TVspelet!!Gud förbjude att detta händer :)

Jag vet inte vad du ska ha din fina hängare till.... jag har ju kaos i skallen me allt planerande här hemma. Men fina älsklinssaker, första skorna kanske?? Nej jag vet inte... huvet hänger inte med, kan va ett par glas vin som råkat slinka ner :)

Kram fina du!

Vikeskärs hem och vardag sa...

Oj oj, en dag med action alltså :)
Kraam

Vita huset 28 sa...

Men usch o fy för att vara utan ström!

Din hängare va ju suuuperfin, skulle nog ha gamla barnskor tillsammans med nå fint hjärta.
Eller blanda nån fin sjal med ett vackert halsband. En liten hängande lykta o en hängade flaska med en kvist av murgröna. Ja de va några förslag iaf :)

Kram Camilla

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...