fredag 8 april 2011

BLOGG NAMN

Hej igen =).
Medans jag tar en avkopplande kaffe kopp,
så tänkte jag berätta för er VARFÖR min blogg heter som den gör.
Om nån nu undrar??!!

Jo Det blev helt enkelt så,därför att för att komma upp till våran tomt,
så finns det en liten grusväg.
Det fanns en gång en liten vägskylt på den.
Såhär såg den ut
Den har aldrig suttit här sålänge som vi bott här,
utan vi hittade den liggandes i ett av uthusen.
Tyckte den var så charmig..att den får visa vägen in..utanför våran ENTRE nu istället.
Och sedan så fanns även den här,fast den satt PÅ huset då vi kom hit.


Den satt så tokigt till på huset då vi rev och höll på..
,,,så den hamnade helt enkelt i garaget.
Nu har vi kommit på den igen..å ser även charmen här..,
Så nu ska den fixas i ordning och stolt få presentera vårat HEM igen..=).
Historien kring att det heter BJÖRKEBO här,tror och anar vi är för att det har växt enormt
mycket björkar härikring..
Nu har vi faktiskt bara 1 kvar på våran tomt..,men runt om bevittnas dom fortfarande.
Å då både björkar e vita och jag ÄLSKAR VITT...
Så naturligtvis fick det bli:
Berätta gärna lite om varför ni döpte era bloggar till det dom heter idag..
JÄTTESPÄNNANDE och ROLIGT tycker jag!!!

Kom igen nu!!!

Kraaaaaaaaam

7 kommentarer:

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Tack rara du..:)

Jaaa va spännande att få höra..:)
Att min blogg heter just Villa Tretton är helt enkelt brist på fantasi & att vi bor på nummer tretton..;)

Önskar dig en fin fredag
Kraaam Susanne

Vita huset 28 sa...

Hej min blogg heter som den gör för vi bor i ett vitt tehel hus på nr 28. Inte nån fin historia här inte.
Kram Camilla

Nyanser av vitt sa...

Vad häftigt och skyltarna är ju jättefina.
Ha en fin helg.
Kram Agneta

Svarta tassar i vit soffa sa...

Roligt att få höra "historien bakom", så att säga!
Jaaa, varför min blogg heter som den gör är ganska enkelt... våran soffa är vit och smutsiga tassavtryck är ju svarta så... svarta tassar i vit soffa. :) Nu får ju hundarna inte ligga i soffan numer men... tja... :)

FruNeroLindström sa...

Inget kul med huvudvärk. Jag har ju dragits med min i snart 2 veckor. Vet dock fler som har den. Tyvärr någonting som går?!?!
Hoppas du kryar på dig.
Så mysigt med skyltarna.
Hoppas du får en helt underbar Lördag med massa sol.
Och att den lilla får en härlig födelsedag.
Kram
Malin

Amanda sa...

Va skoj med skyltarna!
Från början hade jag inte tänkt fixa nån blogg förens vi hade ett hus att renovera. Men alla idéer och tankar kring det krävde en blogg, så "Drömmar om framtiden" blev det!
Tror att gården vi troligtvis ska köpa har ett gammalt namn som sedan ska få pryda bloggen!

Hoppas ni får en bra dag med kalaset! Själv åker jag och firar min bror som också fyller idag.

Kram Amanda

EnSpruckenRosaTekopp sa...

Hej! Vad roligt med frågan om varför din blogg heter som den gör.. :) min blogg fick namnet- EnSpruckenRosaTekopp för att mitt favorit te heter så.. Grejjen var den att jag började min blogg som en bakblogg. Men tröttnade ganska snabbt med det temat! Så idag bloggar jag om det mesta som rör inredning, pyssel, loppis mm och tycker namnet passar ändå :) ha en fortsatt skön helg! Kram Tilda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...