onsdag 16 mars 2011

Trasmattor

Ok!..Jag fullkomligt ÄLSKAR
trasmattor.
Alltså kolla in!
(bilden lånad utav "Allt i hemmet")

Jag älskar den lätta variationen man lätt skapar.
Dess underbara balans mellan olika kulörer.
Den HEMTREVLIGA känslan dom skänker.
En del är VÄL genomtänkta i sina mönster.
Andra bara vävda på "måfå".
Men ändå e dom ALLA lika vackra!

Är jag ensam om att älska dom??!!

Å sen till den andra delen i det hela.
Jag tror helt klart att jag blivit
HELT förstådd i att alla här hemma INTE älskar trasmattor.

17 åringen "hatar" dom tom =(.
Han är iofs den som verkligen talar om vad han tycker.
Mellan killen, 14 år" hummar" mest med.
Å GUBBEN han försöker nog mest vara tyst och" gilla läget",haha
Men han KLAGAR inte..,så där e jag oxå osäker.

Så hur gör man då?
Vad tycker ni?

Ska man fullkomligt strunta i vad övriga familjemedlemmar tycker om inredningen?
Ska man köra på sin egen intuition?

Ja menar,,,dom BOR ju oxå här.
Och måste ju naturligtvis oxå trivas.

Men frågan e ju oxå...
- när mattan väl ligger där..och e så fin och harmonisk tillsammans med den övriga inredningen.
Ja då kliver dom ju bara över mattan och klagar inget mera!
Så antingen ORKAR dom inte klaga mera..,eller oxå "gillar dom alla läget"..
eller oxå..
GILLAR dom det faktiskt,
men tänker INTE tala om det för mig,,,
För då har dom ju sagt att jag har RÄTT igen ;)..

Vore skoj och veta hur ni tänker
och sedan faktiskt GÖR!

Lyssnar ni..
eller kör ni över??!!
Berätta!!!

ha en skön onsdag =D
Were ever you are!!

kram

3 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Hej!!!!
Hittade just till din fina blogg!!!!
Jag älskar också trasmattor!!!!
Och har en hel del!!!!
Kommer snart tillbaka!!!!
Kram kathrine

Gela sa...

Hej du, älskar ju trasmattor själv och har så små barn så de har ännu ej klagat. Tycker det mesta som mamma gör är bra än... Men det lär nog ändras. Jag tycker att trasmattor hör till i ett äldre hus även i nyare passar de bra. Ha en fin fin kväll/Gela

Gela sa...

Hej, jag vet inte vad det är men jag får inte in rätt adress till din blogg har försökt massor av gånger men det leds hela tiden fel. Har ingen aning om varför. Men skall försöka igen sen. Kram Gela

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...