torsdag 9 juni 2011

Soldis

God morgon alla härliga!!!
Å JÄTTEGRATTIS till "min" Kicki,som fyller 40 år idag!!!
En extra kram till henne....
<3

Idag e det sol dis ute...,får se vad dagen ger då...HETT som tusan e det redan ute,
Så det blir nog som dom senaste dagarna...

I morse när jag skulle hämta morgontidningen,
så låg det en AIKare på våran trapp..
Gulliga dom e..,dom där håriga små;).
Å så såg jag till min stora lycka..att ÄNTLIGEN
så börjar min JASMINEbuske att blomma....
Å älskar doften..och dom vackra blommorna!
Synd det mesta blommar över så fort...,
man vill lixom bara dra i bromsen och lugna ner allt..
Så man i lugn å ro,bara kan avnjuta allt det väldoftande vackra!

Och dom här bilderna e ju bara för gulliga dom oxå..,på SITT vis...
Pippisarna har påbörjat ett "hem" i "fågelbordet" sen i vintras..
Gullisarna då..
Märkte det i går kväll...men dom flyttade aldrig in dit,
för dom har i stället BOAT i en veranda pelare som vi har på friggan..
Ett himla liv ekar nerefrån stolpen..
När mamma å pappa kommer med mat,,,så skär det nästan i öronen av hungriga små pippiskrik <3.
När man sitter och studerar FAMILJEN,måste jag säga att det e faschinerande,HUR
mor å far...,ständigt flyger ut å in och hämtar mask ,mm för att mata sina småliv...
Där e det inget tjafs föräldrar emellan....
Ingen som ska på hocky ,eller tjejmidda....
DÄR finns MOR å FAR 24 7.....
All KÄRLEK till våra underbara djur!!!!

ÄLSKAR ATT BO PÅ LANDET!!!!

Ha det gott i solen..
kram

3 kommentarer:

Hemmavid sa...

Åh, jag håller verkligen med dig! Att bo på landet är lycka! Att kunna njuta av alla dofter, ljud och intryck "runt hörnet"...

Skulle inte kunna tänka mig att bo i en stor stad. Jag vill känna lugnet och kunna varva ner efter jobbet. Slippa stress och trafik!

Ha en finfin torsdagkväll!
Kramen Jenny

Vita huset 28 sa...

Hahaha ja de små söta liven, visst är de skön o bara sitta o kolla på hur de samsas om matningen. Håller med dig...

Kram Camilla

zockervadd sa...

Hahahahaha jag fick då DAGENS skratt av din "mardröm"!!! Jag hoppas VERKLIGEN du fick med dig massor av fina shabby chic grejer iallafall;-)
Det var det viktigaste lixom...
Hahahahahaha
KRAMAR <3 och jag hoppas du slipper vara ute på massa tok i natt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...