tisdag 26 april 2011

Bortskämda

OJ Va bortskämda vi han att bli med finvädret.
Idag är det mulet och nordanvindar.
Men en del har tröstat mig med att det  åter ska bli fint I MORGON =D!
Hoppas jag kan lita på dom ?!

Idag på fm har jag och tjejerna varit på öppna förskolan och ALLA barn och föräldrar inklusive personal..
var såååååå trötta å lojja?!!
Vädret ?!!
Så nu ska vi passa på att mysa och bara vara denna mulna dag!

Här har jag köpt lite söta blomster som ska ner i krukor o sv.



Jag älskar penseer.
Dom finns i en uppsjö av varianter.
Ingen är den andra lik.
Och dom e ju jätte tåliga och tacksamma om man plockar dom vart efter.
Står ofta långt in på hösten.
ME LIKE!!

1 st nyinköpt pelargon har oxå hittat hem hit.



Den inhandlade jag mest för att ha något att ställa på det fula vita plastbordet,
som vi provisoriskt ställde på den "nya" uteplatsen jag surrade om igår.
Jag lovade ju att ni skulle få följa projekt UTEPLATS från jordhög, tills den står klar.
Ja iallafall relativt klar.
Sådana platser kan man ju förvandla hur många ggr som helst,men iallafall..

Här kommer dom första bilderna.
Gubben min har krattat å mätt lagt nya jordlager,
och NU är det dags för gräs sådd...
Han får ivrig hjälp av små hjälpsamma damer ..såklart!


Väggen som ni ser på sista bilden....,det e där som jag ser framför mig ..
mina vita ideer...;)..
Oj oj..det brinner i huvudet på mig ;).
Vi får se hur det slutar  =).

Nu är det dax för lunchtajm!!!
Kram
 

4 kommentarer:

zockervadd sa...

Här är en till som är trött idag;-)
MÅSTE vara vädret. Men ser att du piggat upp den gråa dagen med vackra blomster iallafall. Fiiiint!:-)
I morgon ska det bli sol igen, då får vi hoppas att vi får tebaks energin igen:-)
Ha de gott vännen min! KRAMIS

Gela sa...

Hmmm nu kom molnigheten till oss med. Men skall ej klaga har varit ett helt underbart väder. Ni ser ut att ha haft en helt underbar påsk. Kram Gela

jessikan sa...

Nu har jag läst alla dina inlägg jag missat och va mysigt ni haft de!!! Så gla att din påsk blev fin.

Du....jag kan oxå se den där väggen vit.... :D

Kramis

Hammarsbacken sa...

Jag gillar också penseer. De finns ju i så många fina färger och är lättskötta som du sa. Vad spännande att få följa ert lilla projekt, eller stora kanske... Kram Sonja.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...